כפתורי מייפל ואגוזי לוז

21 תגובות

נתחיל בוידוי – אני גברת לא נעים לי, תמיד לא נעים לי, לא נעים לי לבקש ממישהו טובה, לא נעים לבקש ממישהו להיות לפניו בסופר אם יש לי רק מוצר אחד, לא נעים לי לבקש עזרה, בקיצור אני גברת לא נעים, והכי לא נעים לי לטעום משהו ולהגיד תצ'מע זה לא בדיוק זה. כי לא נעים להגיד למישהו שבטוח שמה שהוא בישל זה מעדן גורמה, כשמדובר בבלילה חסרת טעם.הפוסט הזה הוא בעצם תוצר לוואי למתכון הידוע של קרין גורן לכפתורי מייפל ופקאן (כל הזכויות שומרות ©). המתכון אחד המצויינים שיצא לי להתקל בו זוכה להמון ביצועים, לדאבוני המעט שאני טעמתי היו גרועים, אפויים יתר על המידה, טעם מעופש של האגוז, הגזמה בסוכר, כמות אבקת סוכר דלה וכד'. ולמה אני בוחרת במתכון הזה כי פעם ניגשה אלי קולגה, ונתנה לי לטעום מהעוגיות שלה, בביס הראשון חשכו עייני, או יותר נכון פי נאלם דום, והיא בהתלהבות אומרת לי "נכון שמעולה?!" בעודה טורפת עוד עוגיה, אני נחנקתי עם העוגיה שלי בפה.

העוגיות האלו הקרויות כפתורי מייפל ופקאן ניתן למצוא בגירסתו המקורית כאן, הסיבה שאני מעלה אותו לבלוג היא כי צילמתי את כל שלבי התהליך. מעבר לכך ערכתי שינוים במתכון המקורי והימרתי את הפקאן באגוזי לוז (במקור אף פעם לא עשיתי אותו עם פקאן, כי משום מה שקראתי את המתכון בפעם הראשונה הייתי בטוחה שזה נקרא "כפתורי מייפל ואגוזי לוז..")

 

מצרכים:

 200 גרם מרגרינה מחמאה/חמאה רכה

1/4 כוס סוכר חום דמררה

2 כפות סירופ מייפל

 1 כפית תמצית וניל

2 כוסות קמח רגיל לבן / קמח מלא

קמצוץ מלח 200 גרם אגוזי לוז טחונים דק דק

לציפוי: אבקת סוכר

אופן ההכנה:

  • שלב א:

    טחינת האגוזים – במתכון המקורי משתמשים באגוזי פקאן טחונים גס, אני הימרתי לאגוזי לוז אותם אני טוחנת דק בבלנדר שלי. לא ניתן להשיג אגוזי לוז טחונים, ניתן לטחון אותם בקלות במעבד מזון, או כמוני בבלנדר כששמים כל פעם מעט וטוחנים.

  • שלב ב':

    במיקסר עם וו גיטרה מעבדים את החומרים הבאים: מרגרינה/חמאה, סוכר חום, סירופ מייפל ותמצית וניל עד שהכל מעובד יחד אל תוך תערובת אחת. כדי שתוכלו להבין למה מתכוונים כשאומרים וו גיטרה צילמתי לכם את שלושת הווים של המיקסר

  • שלב ג': מוסיפים את הקמח, המלח והאגוזי לוז, ומעבדים עד שהכל מעובד אצל תוך תעורבת אחת

  • שלב ד':

    לקחת את העיסה ולעטוף אותה בניילון נצמד ולהכניס לחצי שעה למקרר, ניתן גם לשמור את העיסה עד יומים ולהכין את העוגיות במועד שתרצו. הסיבה שרצוי להכניס למקרר כי נוח יותר לעבוד שזה מעט יותר התייצב.

  • שלב ה': לחמם את התנור ל – 170 מעלות ולהכין כדורים בקוטר של בין 1.5 – 2 ס"מ, ההמלצה היא לא גדולים יותר כי כשהם קטנים הם בדיוק אפויים במידה הנכונה.

  • שלב ו': לרפד תבנית בנייר אפייה ולהניח אותם שורות שורות (אין חובה לרווח בצורה קיצונית, הם יכולים להיות קרובים)

  • שלב ז': התבנית נכנסת לתנור למשך 10-15 דקות, הן צריכות להישאר כמה שיותר בצבע בהיר, מעין זהוב עדין.

  • שלב ח': בשלב האפייה – אני ממליצה להיות עדינים ועם המון תשומת לב הן לא צריכות זמן רב, אם אתם חוששים שזה יתפרק, אז תתנו להן זמן להתקרר בחוץ, אפיית יתר תגרום להן להיות קשות. הן צריכות לצאת מהתנור שהן ממש עדינות למגע.


  • שלב ט:

    לאחר קירור של כחצי שעה לפחות , לשים בקערה נוחה לעבודה 1 שקית אבקת סוכר ולתת לכפתורים להתגלגל בתוך האבקה. הן צריכות להיות מכוסות לגמרי ולהיראות מושלגות.

העוגיות נהדרות עם כוס קפה ליד, או צ'אי

 בטח לא ידעתם אבל:

  1. אגוז לוז נקרא גם אגוז אילסר (אִלְסָר) או אגוז בונדוק (בערבית), מוצאו מאירופה ומאסיה, וזקוק למזג אוויר קר וחורפי על מנת לפתח תפרחת.

  2. האגוז גדל על שיח (המגיע לגובה של 7 מטרים) אגוזי הלוז גדלים באשכולות על השיח. כשהאגוזים מבשילים, הפרי הגדול והשעיר נפתח, והאגוז נושר לאדמה, מוגן בקליפתו הקשה. לשיח הלוז אורך חיים גבוה במיוחד והוא מספק אגוזים במשך מאות שנים. לאגוז עצמו קליפה דקה שעטופה במעטה מגן עבה.

  3. האגוז עשיר בערכים תזונתיים חשובים כגון: שומן, ברזל, אשלגן, זרחן, ויטמין E

ייאללה….. תכף הצילצול אז לסיכום:

 1.

אפשר להתאים את המתכון לאנשים סוכרתיים על ידי המרת הסוכר לממתיק סוכר/סוכרזית, ולוותר על האבקת סוכר.

2. מותר ורצוי להיות נדיבים עם הסירופ מייפל (הכוונה לא לחצי כוס, אבל אפשר להתפנק עם עוד כף..)

 3. מפחיד להוציא עוגיות לא אפויות מהתנור, אבל יותר מפחיד לתת ביס בעוגיה שעברה ייבוש בתנור והיא קשה כמו אבן. בעיסה אין ביצים מה שהופך אותה למוכנה עוד לפני שעברה אפייה בתנור, אנא ממכם, במטותא, לעקוב אחר ההוראות.

 4. אם יש לכם תנור חדש אלא תפחדו להוציא לפני הזמן (הממזרים האלו עובדים חזק)

 5. סוד הקסם הוא בהיותם של הכדורים האלו קטנים, 3 ס"מ זה ממש כדור פינגפונג, נסו להכין אותם בגודל של 2 ס"מ ולא תצטערו.

 6. אלו עוגיות שהמילה נימוחות עוטפת אותן, כשתשימו את העוגיה הזו בפה, היא מעבירה ממש עונג בכל הגוף.

7. רוצים נימוחות מדהימה תשתמשו בחמאה, והמחמאות לא יאחרו לבוא.

עכשיו להודעות מערכת:

הרבה פונים אלי שהם לא מצליחים להירשם לבלוג – אז להלן הסבר קצר איך נרשמים – מכניסים את האיימיל שלכם בצד שמאל בהרשמה למנויים, לאחר מכן יש לגשת לאימייל ולבדוק שקיבלתם מייל ממערכת ניהול הבלוגים והמבקשת שתלחצו על הקישור, רק לאחר שתלחצו על הקישור, תתחילו לקבל מיילים (הסיבה לפרוצדורה נובעת מחוק הספאם שכל דיוור אליכם דורש את אישורכם לכך), זה הזמן להירשם בהמוניכם.

רוצים לשאול משהו? להעיר? להאיר? או סתם להגיד אהבתי? אני מאוד אשמח, אפשר להשאיר לי תגובות בפוסטים המופיעים וגם לשלוח לי מייל.

תגידו מברוק לנבחרת סלובקיה שפעם ראשונה עושה סיפתח במונדיאל 2010, לקראת המונדיאל אני מחפשת לי נבחרת (שמחפשת מעודדת שעושה מורל מעולה :-)), כדי לתמוך בה, עדיף אחת כזו שתפרוש ביום הראשון , גג ביום השני, אחרת אני עוד אאלץ לשבת ולצפות בכל המונדיאל. רוצים לקרוא יותר על המונדיאל ולעקוב אחר תוצאות הבתים – אפשר לעשות זאת כאן

Chuť שזה להתראות בסלובקית.

מחבר: Miss Pudding

מיס פודינג עדין שותה ויטמינצ'יק, אוכלת כל יום דני וניל ועוד כמה דברים שאף אחד לא אוכל, חושבת (יותר נכון בטוחה) שכל אחד צריך לתלות בבית תמונה של בן גוריון (אין על האיש הקטן הזה!) בטוחה שקניות עושות טוב לנשמה, למנהל הבנק ולעור הפנים וזה מה שחשוב בסופו של דבר, מאמינה שאין כמו פיתוח העל - מוצר המופת האגדי - אקונומיקה, ושצריך להפוך את שבועות לחג של שבוע חגיגות. זה אני על רגל אחת

21 מחשבות על “כפתורי מייפל ואגוזי לוז

  1. אני מתה על העוגיות האלה מאז שזיקוקית פרסמה אותן אני מקפידה להכין אחת לכמה זמן. אבל עכשיו אני אבדוק את נושא אגוזי הלוז. זה נשמע לי רעיון מצויין.
    את טוחנת עם הקליפה או משרה ומקלפת קודם?
    כל כך מבינה את מה שכתבת לגבי נתינת הביס וה"נאלמת"…
    תודה גם על ההסבר המצולם. אין כמו "לראות" מתכון.

    • אני טוחנת עם הקליפה (אך השאלה שהעלת מעניינת האם להסיר את הקליפה – זה בהחלט משהו שאנסה לבדוק)
      אני שמחה שההסבר המצולם סייע, והפתיח כמה התלבטתי האם לכתוב את זה – אבל קרה לי כמה פעמים שטעמתי דברים נוראיים ונאלמתי דום.

  2. נראה מדהים וינוסה בקרוב.
    בכלל הבלוג שלך מקסים.

    שמתי קישור בבלוג הקישורים שלי
    http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=1713496

  3. את כותבת פשוט מקסים.
    עוגיות אני בטח לא אכין בשבוע הקרוב…

    אבל אין ספק שהם ינוסו (מעניין איזה אגוזים יש בסין…)

    נשיקות

  4. אני בכלל לא אוהבת מייפל,
    אבל ההסבר והצילומים שלך ממש גורמים לי לרצות ולנסות להכין אותן
    ….מממממ…. יאמי….

  5. קטן פשוט מעורר השראה! רק התמונות עושות אותי שבעה
    נראה לי יום יבוא ואבוא אישית אליך בזמן שאת מכינה פוסט כדי לטעום תוך כדי

  6. אוף, אני עדיין לא מקבלת עידכונים למייל וזה למרות שנרשמתי כמה פעמים!
    לפחות אני לא היחידה…

    בכל אופן, מגברת לא נעים לי אחת לרעותה, אני יכולה להגיד לך בוודאות שמר לא נעים חי וקיים וזה למרות השמועות הזדוניות לגביו 🙂

    העוגיות נראות טעימות להפליא…

    לילה טוב

  7. אוי, אני כל כ אוהבת אגוזי לוז. רוצה להכין עוד היום בע"ה. אגב, ראיתי בתגובות שהתלבטת איך להסיר את הקליפה אז אענה לך ברשותך, אני מכניסה לתבנית עם נייר אפייה את האגוזים ומעבירה לתנור ל-10-15 דקות על חום 180 טורבו. מקררת מעט ומתחילה לשפשף בידיים חופן של אגוזים. השפשוף החזק של האגוזים אחד עם השני, מורידים את הקליפה די בקלות. אפשר גם לטפל באחד אחד באופן אישי אבל זה כבר לוקח יותר זמן..

    למתכון הזה נראה לי שיהיה מוטב להכינו ללא הקליפה כי די מבעס (אותי בכל אופן)שעוגיות כאלו מקבלות צבע של אפיית יתר (שלא לומר 'שרוף') בגלל הקליפות..

    כבר הולכת להוציא מרגרינה מהמקרר….

  8. אגב, לחובבי לוז שכמותי, הייתי ממליצה להכניס בכל כדור בצק אגוז לוז אחד שלם (קלוי קלות). נראה לי שזה יהיה קטלני.
    אם כבר.. אז כבר..

  9. טוב, הכנתי אותן בכמות גדולה פי 2. לקחתי "סיכון" על ההתחלה כי מה כבר יכול לצאת לא טוב בעוגיות שיש בהן לוז? אני מאוהבת באגוז הזה!!!!!!!
    יצאו לי 5 קופסאות שיחכו לי בינתיים בהקפאה וזה יהיה מיועד עם עוד דברים שאכין בע"ה למשלוחי המנות שאני מתכננת..

    ☚יצאו ממש טעימות☛ בדיוק כפי שציפיתי שיצאו! תודה על המתכון המצויין והשווה. אני מעלה תמונה של התוצרת שלי עם קישור לכאן בבלוג שלי,(למטה עד הסוף מימין)

    ♤חג פורים שמח♤

    קרן

    • קרן יקרה!
      קודם כל תודה, ראיתי את הקישור. תודה על הפירגון.
      אני מאד מאד שמחה שהכל יצא לפיי התוכנית ועל אף הכפלת הכמות זה הצליח כצפוי.
      כל מתכון פה מנוסה עשרות פעמים, על נסיינים רבים לפני שעולה לבלוג, על מנת לעמוד בציפיות הגולשים.
      שמחה שיצא מוצלח, ההצלחה שלך היא האושר שלי.
      מאחלת לך חג שמח ומתוק כמו פודינג!

  10. השעה ארבע בבוקר, מחר ארוחת חג.
    אני מכינה בצק פריך לפי מתכון ופונה לגוגל לברר מה לעזאזל "וו גיטרה".
    מגיעה לעמוד הזה.
    שוכחת מהבצק הפריך והולכת להכין כפתורי לוז ומייפל.
    🙂

    (ורק לשם הבהרה.. ה"גיטרה" זה ה-J? יש j, k ובלון.)

    • הכי קל:
      וו לישה = נראה כמו קרס של קפטן הוק
      וו גיטרה = בצורה של האות K
      וו בלון = כמו שמלת טוטו של בלרינה.
      מקווה שהכפתורי מייפל הצדיקו את השעה וכמובן היו להצלחת הערב
      אשמח לשמוע!

  11. אם ממש באלי להכין את העוגיות האלה ויש לי רק אגוזי מלך בבית..לנסות או לוותר?

להשאיר תגובה

