עוגת פרילי

5 תגובות

"וכששאל השפן 'דבש או שמנת מתוקה ללחם?' נתרגש פו מאד והשיב: "גם זה וגם זה!" ומיד, כדי שלא ייראה רעבתן, הוסיף ואמר: "אבל אל תטריח את עצמך בגלל הלחם" (עמוד 30)

לעולם האפייה הגעתי בנסיבות עצובות, בעצם אין סיבה משמחת לעובדה שנכנסתי לתוך עולם הבישול והאפייה, אבל לחיים יש דרך משלהם ולפעמים אתה מגלה שהגעת למקום שבכלל לא שיערת שתגיע אליו.

אם יש משהו שאי אפשר לרמות בו זה אוכל, קשה להסתיר הבעת פנים כשאוכלים, יש משהו באוכל שהוא מאוד חשוף, שורשי מתעלם מכל מסכה שאנחנו שמים על פנינו. אנשים מביעים את עצמם באמצעות אוכל, לעיתים מבלי שהם מודעים לכך. משהו בגוף משתחרר כשאנחנו אוכלים, אוכל הוא סוג של עונג, הנאה.

העוגה הבאה נמצאת עדין בשלבי פיתוח, אני חושפת אותה בשלבים אלו כי אני אשמח לשמוע מגולשים נוספים על העוגה – לקבל תגובות חיוביות וגם שליליות.

 

הכמות מתאימה ל – 2 תבניות אינגליש קייק חד פעמיות

יש לחמם את התנור מראש לחום של 180 מעלות.

מצרכים:

1 כוס שמן = 240 מ"ל

1 כוס סוכר

4 ביצים

2 כוסות קמח מנופה = 280 גרם

שקית אבקת אפיה

חצי כפית סודה לשתיה

2 קופסאות פרילי קטנות – פרילי תות או משמש, או אם יש לכם רק קופסא אחת אז להמיר לקופסאת פרילי אחת ולהוסיף חלב באותה כמות

במידה והבלילה יוצאת מעט כבדה ניתן להוסיף 2 כפות חלב.

 לשידרוג:

להוסיף לבלילה שוקולד לבן שבור גס

לקישוט:

שקדים קלופים ופרוסים קלויים קלות במחבת

 אופן ההכנה:

ראשית טורפים יחד את השמן עם הכוס סוכר והביצים, בקערה נפרדת לנפות את הקמח יחד עם האבקת אפייה והסודה לשתייה. מאחדים בין שתי הקערות ומוסיפים את הפרילי. יוצקים לתבנית ואופים בחום של 180 מעלות כ-30 – 40  דקות, עד שהעוגה יציבה וקיסם יוצא כמעט יבש לגמרי (עם פירורים לחים).

 

כמה הערות:

  • העוגה נמצאת בשלבי הפיתוח שלה, מה שאומר שייתכן והכמויות מעט לא מדויקות, למרות שעבדתי הרבה כדי להגיע לרמה שהיא תהיה ברת ביצוע ושתהיה בעלת גימור מושלם
  • ניתן לשדרג עם הוספת שוקולד לבן שבור גס/ צ'וקלד צ'יפס לבן
  • ניתן להמיר לכל יוגורט עם פרות שתבחרו
  • בהיעדר יוגורט פירות ניתן להמיר לשמנת חמוצה, יוגורט לבן פשוט.
  • יש לשים את הבלילה בתבנית כך שתגיע עד 3/4 מגובה התבנית, היות והעוגה תופחת מאוד.
  • אם לא הדגשתי מספיק יש לנפות את הקמח

כמה דברים עלי ועל אוכל:

  1. אצלי האוכל הוא סוג של סטייה
  2. עוד לפני שבכלל התחלתי להכין מתכון אני כבר צריכה לדעת איך הוא יצא מהתנור ומה המשוב שאני מקבלת עליו, אין ספק סבלנות זה מצרך נדיר
  3. אני פותחת את התנור בזמן האפייה בלי הפסקה, עם השנים למדתי לשלוט בזה ולהתאפק אבל לא מספיק כמו שצריך
  4. תוספת לסעיף הקודם יש פעמים שאני יוצאת מהבית ומכניסה את האוכל לתנור רק מהפחד שאני לא אשלוט ואפתח את התנור 600 פעם.
  5. מבחינתי צריך להוציא חוק שחתונה צריכה להתחיל מהקינוחים, כל המנות לפני זה סתם ביזבוז.
  6. בהמשך לסעיף הקודם צריך להעניש מלצרים שמבטיחים לאורחים שהקינוח יגיע עוד רבע שעה, והאורח מוצא את עצמו ממתין שעה שלמה בלי אף מלצר באופק, זו גסות רוח לשמה..
  7. להחליט שמגישים קינוח לאורחים אחרי השעה 23 נחשב לפשע חמור, יש אנשים (בלי לנקוב בשמות) שיושבים כל החתונה ונאחזים במחשבה שתכף יגיע הקינוח ובסוף מוצאים את עצמם ממתינים עד השעה 01:00 לסופלה או לקרם בורלה.
  8. גלידה לא מחליפה קינוח היא תוספת לקינוח, דגש על המילה תוספת.
  9. אני בחיים לא הייתי עוזבת את המכשפה מ"הנזל וגרטל" רק המחשבה לגור בבית שכולו ממתקים העלתה לי עוד קילו.
  10. אין כזה דבר צ'יפס בתנור, צ'יפס יכול להיחשב צ'יפס רק אם הוא עבר טיגון עמוק בשמן ויצא משם שיש עליו עוד 500 קלוריות במקום 100.
  11. פחזניה זה לא רק שם של קינוח, זה גם של מראה, אפילו מראה חינני ביותר … אני אמורה לדעת את זה אני הרי פחזנית בעצמי.
  12. לאנשים שמנים אין שומן בצדדים, מה שבעצם רואים זה את השרירים המומסים שלהם. כן, לכל הרזים אני רוצה להבהיר משהו – אתם אולי רזים אבל אין לכם את הכמות שרירים שלנו.
  13. אחרי הפוסט הזה החלטתי לפצוח בדיאטה.

Appetito שזה באיטלקית בתיאבון.

 

מחבר: Miss Pudding

מיס פודינג עדין שותה ויטמינצ'יק, אוכלת כל יום דני וניל ועוד כמה דברים שאף אחד לא אוכל, חושבת (יותר נכון בטוחה) שכל אחד צריך לתלות בבית תמונה של בן גוריון (אין על האיש הקטן הזה!) בטוחה שקניות עושות טוב לנשמה, למנהל הבנק ולעור הפנים וזה מה שחשוב בסופו של דבר, מאמינה שאין כמו פיתוח העל - מוצר המופת האגדי - אקונומיקה, ושצריך להפוך את שבועות לחג של שבוע חגיגות. זה אני על רגל אחת

5 מחשבות על “עוגת פרילי

  1. פודינג היקרה,
    עכשיו אני יודעת מה מקור שמך.. 🙂
    את העוגה אנסה בוודאות ואף אדווח לך על התוצאות.
    אמרתי לך כבר שאני אוהבת את הכתיבה שלך?
    א-ו-ה-ב-ת,
    יעל.

  2. יו זה נשמע טעים
    הכתיבה שלך נהדרת, רק תכתבי יותר

    ותראי את עצמך יותר בפורום, אני מתגעגעת

  3. מיס פודינג היקרה,
    כמו שהבטחתי, הכנתי היום את עוגת הפרילי. חייבת לומר – משובחת.
    לא היה לי שוקולד לבן, אז קצצתי אגוזים, אבל ללא קשר אליהם, המתכון מוצלח ביותר.
    תודה רבה!

להשאיר תגובה

